لبنیات نوشه
Slider1
Slider2
Slider3
Slider4

شیوع تب مالت در لبنیات سنتی/ دولت راهکاری برای حمایت از صنایع لبنی اتخاذ کند

در حال حاضر شیوع بیماری تب مالت در شیر فله و سنتی به سبب عدم آزمایش و کنترل، مشکلات و معضلاتی را به وجود آورده است.

برخی برندهای صنایع لبنی از هفته گذشته بدون دریافت هیچ مجوزی از سوی سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار، اقدام به افزایش 5 الی 6 درصدی قیمت شیر و افزایش 200 تومانی فرآورده‌های دوغ کردند در حالی که در نشست اتحادیه فرآورده‌های لبنی مطرح شد که در حال حاضر افزایش قیمت با توجه به افزایش حقوق و دستمزد، حامل‌‌های انرژی و ارزش افزوده به صلاح نیست و باید تا افزایش قدرت خرید مردم همچنان ثابت باقی بماند هر چند که ادامه این روند به سود کارخانه‌ها نیست زیرا کارخانه‌ها،‌کشاورزان،دامداران، تولیدکنندگان علوفه و خریداران این زنجیره به هم پیوسته هستند و اگر مردم فرآورده‌های لبنی را خریداری نکنند، صنعت لبنیات کشور با بحران روبرو خواهد شد.

بر این اساس، با توجه به سرانه مصرف لبنیات در کشور دولت باید از این صنعت استراتژیک حمایت کند تا فرآورده‌های لبنی از سفره‌های مردم حذف نشود و مردم از سر اجبار به سراغ محصولات لبنی سنتی می‌روند.

بر اساس این گزارش؛ تمام محصولات لبنی صنعتی در کارخانه‌ها کنترل و آزمایش می‌گردد و این در حالی است که شیرهای سنتی فاقد این فاکتور مهم و اساسی است و مصرف آن منجر به بیماریهایی نظیر تب مالت می‌گردد و طبق گفته مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی کشور این بیماری در حال شیوع است.

در این راستا محمدرضا اسماعیلی مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی کشور اظهار داشت: با توجه به هزینه‌های زیادی که به صنایع لبنی تحمیل می‌شود، اتحادیه در راستای افزایش قدرت خرید مردم به هیچ واحدی اجازه افزایش قیمت محصولاتی مانند دوغ و سایر فرآورده‌های لبنی را نداده است.

وی افزود: از سوی سازمان حمایت مجوزی برای افزایش قیمت به اتحادیه صادر نشده، حال باید قیمت محصولات همانند گذشته باقی بماند زیرا نوسانات اخیر بازار لبنیات و تغییرات صعودی آن منجر به کاهش سرانه مصرف شده است که در این راستا باید دولت از این صنعت حمایت‌های ویژه‌ای داشته باشد.

اسماعیلی در خصوص شیوع بیماری تب مالت خاطرنشان کرد: در حال حاضر شیوع بیماری تب مالت در شیرهای فله و سنتی به سبب عدم آزمایش و قرنطینه مشکلات و معضلاتی را به وجود آورده که در صورت سرایت به انسان ممکن است خسارات جبران‌ناپذیری وارد کند که همواره در کارخانه‌های صنعتی این قبیل مشکلات وجود ندارد.

مدیرعامل اتحادیه در این خصوص تصریح کرد: طبق آمار، استفاده از محصولات لبنی بعد از حذف یارانه از سفره‌های ایرانی بسیار کم شده است.

بر اساس این گزارش نوسانات بازار لبنیات منجر به کاهش سرانه مصرف و حذف فرآورده‌های لبنی از سفره‌های مردم شده است که باید دولت حمایت‌های ویژه‌ای از این صنعت داشته باشد و از سویی شیوع بیماری تب مالت در شیر فله و سنتی به سبب عدم آزمایش و کنترل ممکن است مشکلات و معضلات جبران‌ناپذیری برای مردم به وجود آورد.


آمار و اطلاعات :
بازدید کل : ۱۳۳,۱۴۳ نفر
حاضرین آنلاین : ۱۵ نفر
تعداد مقالات : ۱۱۱ مورد
اخبارتقویم نمایشگاهیپیوندهاآب و هوا