لبنیات نوشه
Slider1
Slider2
Slider3
Slider4

قرص‌های کلسیم‌ها نمی‌توانند جایگزین لبنیات باشند

11169770 102

امروزه تحقیقات گوناگونی در خصوص فواید و مضرات قرص های مکمل انجام شده است و دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که این قرص ها نمی توانند به هیچ وجه جایگزین مناسبی برای تامین مواد غذایی بدن باشند اما متاسفانه بسیاری از افراد مصرف مواد غذایی سالم را کنار گذاشته و برای تامین انرژی و ویتامین های بدن خود از قرص های مکملی کمک می گیرند.

قرص های کلسیم جای لبنیات را نمی گیرد

به تصور اکثر افراد مصرف بیش از حد قرص های کلسیم در روز می تواند احتمال خطر ابتلا به پوکی استخوان را در افراد کاهش دهد و همانند مصرف لبنیات نقش و تاثیر مفیدی در کاهش مشکلات افراد داشته باشند اما از آنجایی که شیر منبع خوبی برای تامین کلسیم است می تواند ویتامین های مغذی دیگر مانند فسفر، ویتامین B۲ و پروتئین را برای بدن تامین کند.

آیا با مصرف یک قرص کلسیم می‌توانیم تمام خواص موجود در شیر را دریافت کنیم؟

مصرف مکمل ها و ویتامین ها تنها در شرایط خاص و ویژه با مشورت و تجویز متخصص تغذیه می تواند تا حدودی جایگزین مواد غذایی باشند اما در 99 درصد موارد مصرف آنها با مواد غذایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن توصیه می شوند در غیر اینصورت خواص بسیار کمی برای بدن خواهد داشت و افراد مبتلا به کم خونی و فقر آهن در صورتی که با مصرف مقدار زیاد گوشت، حبوبات و آجیل که منبع خوبی از آهن است نمی توانند کمبود خود را جبران کنند بلکه باید بر اساس نظر پزشک به منظور رفع مشکل خود از مکمل ها و قرص های مورد نیاز کمک بگیرند. هیچ وقت با مصرف یک قرص کلسیم نمی توانیم تمام خواص موجود در شیر را دریافت کنیم.

مصرف خودسرانه مکمل ها ممنوع

مصرف خودسرانه مکمل‌ها می‌تواند باعث نقص سیستم ایمنی بدن، افزایش عفونت‌های دستگاه تنفسی، اسهال و اختلال در سیستم عصبی مغز شود. اگر بالای ۵۰ سال سن دارید مکمل‌ها را به هیچ عنوان بدون تجویز پزشک استفاده نکنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


آمار و اطلاعات :
بازدید کل : ۱۳۳,۱۳۹ نفر
حاضرین آنلاین : ۱۱ نفر
تعداد مقالات : ۱۱۱ مورد
اخبارتقویم نمایشگاهیپیوندهاآب و هوا