لبنیات نوشه
Slider1
Slider2
Slider3
Slider4

صادرات ۴۰۰ هزار تنی لبنیات ایران

4422054 362

امیر حسین صفری در ارتباط با رسانه ملی ارزش این میزان صادرات را ۷۵۰ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: بیشترین صادرات در مجموعه صنایع غذایی کشور مربوط به صنایع لبنی است.
این عضو انجمن صنایع لبنی ایران گفت: یکی از عمده‌ترین مقاصد صادراتی لبنیات کشور عراق است.
وی در ادامه با بیان اینکه اکنون شرکت‌های لبنی ایرانی سهم بازار خوبی در کشور عراق دارند، اظهار داشت: در زمان حاضر ۴۰ تا ۴۵ درصد از مجموع سهم بازار عراق در حوزه لبنیات به کالا‌های ایرانی اختصاص دارد.
صفری اضافه کرد: دو نوع محدودیت در حوزه صادرات صنایع لبنی وجود دارد که هیچ کدام در اختیار دست اندر کاران و فعالان حوزه صادرات نیست آن هم سیاست‌های محدود کننده ای است که از طرف دولت‌ها اعم از مبدا و مقصد اعمال می‌شود.
وی گفت: به طورکلی در بحث فرآورده‌های لبنی در کشور به جز شیر خشک صنعتی هیچ گونه محدودیت دیگری وجود ندارد.
صفری افزود: شیر خشک صنعتی به عنوان مواد اولیه برای نیاز صنایع لبنی یا صنایع غیر لبنی مثل شیرینی و شکلات به کشور‌های مقصد صادر می‌شود.
وی ادامه داد: دست اندرکاران تنظیم بازار کشور معتقدند که دولت بابت واردات نهاده‌های دامی ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی اختصاص می‌دهد حال اگر بخواهد با همان نرخ شیر خشک هم صادر شود گویی ایران این یارانه را به کشور‌های مقاصد صادراتی تقدیم کرده است.
این عضو انجمن صنایع لبنی ایران گفت: یک کیلوگرم شیر خشک معادل ۱۰ کیلوگرم شیر است بنابراین حجم این کالا هم قابل توجه است.
وی افزود: هم اکنون این محدودیت در زمینه ماست، دوغ، خامه و پنیر از سوی کشور وجود ندارد و می‌توان به همه مقاصد صادراتی این فرآورده‌ها را صادر کرد.
صفری اظهار داشت: کشور عراق از یک سال پیش بر روی واردات محصولات لبنی محدودیت گذاشته به واسطه اینکه تولیدبعضی از کالا‌های لبنی این کشور به یک حد قابل قبولی رسیده است که برای حمایت از تولید داخلی خود در برخی از قسمت‌ها اعمال تعرفه‌های بالا یا اینکه به طورکلی ممنوعیت قائل شده است.
وی یادآوررشد: این موضوع روی صادرات محصولات لبنی ایران تاثیر گذاشته و خواهد گذاشت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما


آمار و اطلاعات :
بازدید کل : ۱۳۳,۱۶۷ نفر
حاضرین آنلاین : ۱۷ نفر
تعداد مقالات : ۱۱۱ مورد
اخبارتقویم نمایشگاهیپیوندهاآب و هوا