|
شیر پرچرب برای کودکان مفید است یا کم چرب؟ |
|
تحقیقات دانشمندان در رابطه با تاثیر شیر بر روی کودکان نتایج باور نکردنی را در پی داشت... |
نتایج یک تحقیق جدید نشان داده است، کودکانی که شیر پرچرب مصرف میکنند وزنشان کمتر از کودکانی است که شیر پرچرب نمی نوشند.
بر اساس این پژوهش جدید که در دانشگاه گوتنبرگ در سوئد انجام گرفته، محققان دریافتهاند، کودکان هشت ساله و کم سن تر که هر روز شیر پرچرب مینوشند نسبت به سایر همسالان خود شاخص توده بدنی (BMI) پایینتری دارند، یعنی وزنشان کمتر است.
به گفته این محققان، کودکانی که از شیر پرچرب استفاده میکنند به طور متوسط نسبت به سایر کودکان وزنشان 4 کیلوگرم کمتر است.
این پژوهش هم چنین نشان داد که دو سوم از کودکان با کمبود ویتامین D در خون شان مواجه هستند.
نیره ولدخانی
|