لبنیات نوشه
Slider1
Slider2
Slider3
Slider4

افزایش 6 درصدی قیمت شیر در سه روز اخیر

رییس اتحادیه فروشندگان لبنیات گفت: در سه روز اخیر قیمت فروش شیر در برخی برندها به طور میانگین پنج تا شش درصد افزایش یافته و برخی فرآورده‌ها مثل دوغ نیز در بعضی برندها حدود 200 تومان افزایش قیمت داشته‌اند.

علی رجبی بر ارائه یارانه به شیر و لبنیات تاکید و اظهار کرد: با توجه به بالا بودن هزینه‌های تمام شده تولید و نبود قدرت خرید ضروری است یارانه به تولید اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه پرمصرف‌ترین لبنیات شامل شیر کم‌چرب، پنیر و ماست می‌شود، گفت: با وجود اینکه قرار بود از دامداران حمایت شود این کار صورت نگرفت؛ بنابراین قیمت خرید شیر خام از دامداران از 1260 تومان به 1450 تومان افزایش یافت.

رجبی با بیان اینکه با توجه به نوسان بازار لبنیات و تغییرات صعودی آن شاهد کاهش مصرف لبنیات در بین مردم هستیم، تاکید کرد: اگر دولت از دامداران بیشتر حمایت کند و یارانه بیشتری به دامداران در قالب علوفه و خوراک دام ارائه دهد، طبیعی است که وضعیت بهتر می‌شود و بازار لبنیات نیز رونق می گیرد.

مصرف نوشیدنی‌های مفید مثل شیر کاهش یافته است

رییس اتحادیه فروشندگان لبنیات بابیان اینکه بر اساس آمار ارائه شده مصرف نوشابه در کشورمان افزایش یافته و این در حالی است که مصرف نوشیدنی‌های مفید مثل شیر کاهش یافته است، اظهار کرد: بحث دادن یارانه به لبنیات مطرح شده و هفته گذشته نیز در مجلس مورد تاکید قرار گرفت که امیدواریم این موضوع هر چه زودتر به نتیجه برسد تا مصرف شیر و بقیه اقلام لبنی افزایش یابد.

وی یکی دیگر از موضوعات مهم و تاثیرگذار در بازار لبنیات را شایع شدن بیماری تب مالت و مباحثی این‌چنینی عنوان کرد که در مصرف لبنیات تاثیر منفی گذاشته و تمایل مردم را برای خرید کاهش داده است.

رجبی در عین حال توصیه کرد که باید در ارائه این گونه اخبار دقت و بررسی های لازم صورت گیرد تا بازار لبنیات را با شوک های روانی مواجه نکند.

وی در بخشی از سخنان خود به موضوع مالیات بر درآمد اشاره و تصریح کرد: توافقاتی که هر ساله در این زمینه صورت می‌گیرد صوری است و در تعیین میزان مالیات‌ها رونق اقتصادی یا بحث رکود در نظر گرفته نمی شود، چراکه شاهد افزایش میزان مالیات‌ها هستیم و این در حالی است که رکود نسبت به سال قبل بیشتر شده و همه از این موضوع ناراضی هستند.


آمار و اطلاعات :
بازدید کل : ۱۳۳,۱۳۵ نفر
حاضرین آنلاین : ۱۲ نفر
تعداد مقالات : ۱۱۱ مورد
اخبارتقویم نمایشگاهیپیوندهاآب و هوا