لبنیات نوشه
Slider1
Slider2
Slider3
Slider4

افزایش قیمت فرآورده های لبنی منوط به اجرای مصوبه نرخ 1440 تومانی شیرخام

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی اعلام کرد: طبق نظر ستاد تنظیم بازار، هرگونه افزایش نرخ در فرآورده های لبنی منوط به اجرایی شدن مصوبه نرخ 1440 تومانی شیر خام است در غیر این صورت افزایشی در لبنیات نخواهیم داشت.

حسن رکنی افزود: طبق مصوبه سال گذشته ستاد تنظیم بازار باید هر کیلوگرم شیرخام با قیمت 1440 تومان از دامداران خریداری می شد در حالی که علیرغم تاکید ستاد تنظیم بازار تاکنون این مصوبه اجرایی نشده است.
وی اظهار داشت: امسال ستاد تنظیم بازار، سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را مجری اجرای مصوبه 1440 تومانی شیرخام قرار داد تا کارخانجات از این مصوبه تمکین کرده و شیرخام را با قیمت مصوب خریداری کنند.
به گفته وی، در جلسه ستاد تنظیم بازار هفته گذشته سازمان حمایت بار دیگر قول مساعد به اجرای این مصوبه داده تا دامداران بیش از این متضرر نشوند.
رکنی ضمن تاکید وزارت جهاد کشاورزی برخرید نرخ مصوب شیرخام توسط صنایع لبنی افزود: هم اکنون قیمت تمام شده هر کیلوگرم شیر خام بیش از قیمت مصوب سال گذشته است و تقاضای دامداران برای خرید 1440 تمانی شیرخام نامتعارف نیست.

ادامه روند خرید تضمینی شیرخام با نظر وزیر جهادکشاورزی

وی تصریح کرد: وزارت جهادکشاورزی در دولت یازدهم برای حمایت از دامداران و تولید داخل به خرید تضمینی شیرخام با قیمت مصوب اقدام کرد در همین راستا تاکنون 85 هزارتن شیرخام توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی خریداری شده است.
به گفته وی، وزیر جهادکشاورزی بر ادامه روند خرید تضمینی شیر خام از دامداران تاکید دارد و در شرایط فعلی این مسئله ادامه دارد.
معاون وزیر جهادکشاورزی اظهار داشت: در حال حاضر شیرخام خرید تضمینی توسط سازمان تعاون روستایی به تعدادی از کارخانجات طرف قرارداد ارایه می شود تا این شیر به شیرخشک تبدیل و به بازارهای جهانی صادر شود.
وی ادامه داد: از ابتدای خرید تضمینی شیرخام تاکنون 85 هزارتن شیرخام خریداری و به بیش از 9 هزارتن شیرخشک تبدیل شد و تاکنون 80 درصد شیرخشک تولید داخل به کشورهای هدف صادر شده است.
به گفته رکنی، سال گذشته 8 میلیون و 800 هزارتن شیرخام در کشور تولید شده است که میانگین سرانه مصرف آن برای هر ایرانی حدود 100 کیلوگرم محاسبه می شود.
وی پیش بینی کرد؛ امسال حدود 9 میلیون و 100 هزارتن شیرخام در کشور تولید و به بازار داخل و جهانی عرضه شود.

                                                                                                                    


آمار و اطلاعات :
بازدید کل : ۱۳۳,۱۶۲ نفر
حاضرین آنلاین : ۱۵ نفر
تعداد مقالات : ۱۱۱ مورد
اخبارتقویم نمایشگاهیپیوندهاآب و هوا