لبنیات نوشه
Slider1
Slider2
Slider3
Slider4

لبنیاتی‌های متخلف محکوم به بازگرداندن قیمت

عضو انجمن صنفی صنایع لبنی گفت: صنایع لبنی همچنان قصد افزایش قیمت لبنیات را ندارد و هر کسی قیمت محصولاتش را افزایش دهد به حکم قانون یا بازار مجبور به بازگرداندن آن می‌شود.

محمد فربد اظهار کرد: صنایع لبنی همچنان معتقدند که با توجه به شرایط کنونی بازار و نبود کشش برای افزایش قیمت، نمی‌توانند قیمت محصولاتشان را بالا ببرند.

وی افزود: گر چه نمی‌توانیم به صنعتی تکلیف کنیم که قیمت محصولاتش را افزایش ندهد اما اگر کسی بدون مجوز و بدون قابلیت دفاع، قیمت محصولاتش را افزایش داده باشد سازمان‌های نظارتی مانند سازمان حمایت مصرف‌کنندگان باید با این متخلفان برخورد کنند.

فربد اعلام کرد: 10 شرکت لبنی مطرح که بیش از 50 درصد ظرفیت تولید لبنیات در کشور را در اختیار دارند قیمت محصولات خود را افزایش ندادند اما دیگر برندهای صنایع لبنی که قیمت محصولات خود را افزایش داده‌اند مجبور به بازگشت قیمت خود خواهند شد که این بازگشت به حکم قانون است یا به اجبار بازار.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی صنایع لبنی تصریح کرد: صنعت لبنیات رقابت پذیری بالایی از قیمت ارز رسمی کشور دارد و طی سال‌های تصدی دولت گذشته که قیمت دلار از 1226 تومان به 2500 تومان افزایش یافت، شوک سنگینی به صنعت لبنیات وارد شد و قیمت‌های لبنیات نیز به همین نسبت بالا رفت و هم اکنون با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته، مصرف کننده که از آن زمان تا کنون توان خرید چندانی برای محصولات لبنی پیدا نکرده باید بتواند طی امسال خودش را بازیابی کند؛ بنابراین در سال جاری جایی برای افزایش قیمت لبنیات وجود ندارد و اگر صنعتی در این شرایط قیمت محصولاتش را افزایش دهد، ناگزیر سهم بازارش را از دست می‌دهد و مجبور است که قیمت محصولاتش را بازگرداند.

                                                                                                                                       


آمار و اطلاعات :
بازدید کل : ۱۳۳,۱۵۱ نفر
حاضرین آنلاین : ۳۴ نفر
تعداد مقالات : ۱۱۱ مورد
اخبارتقویم نمایشگاهیپیوندهاآب و هوا