لبنیات نوشه
Slider1
Slider2
Slider3
Slider4

استانداردهای لبنیات ایران سختگیرانه‌تر از اروپا است

S5nL2

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی رونق عرضه لبنیات سنتی را یک عارضه خواند و درباره اظهارات اخیر درباره وجود آفلاتوکسین در شیر گفت: استانداردهای غذایی ما در شیر و لبنیات خیلی سختگیرانه‌تر از اروپا است.

عباس کشاورز در اولین همایش ملی صنعت لبنیات با اشاره به پایین بودن سرانه مصرف لبنیات در کشور اظهار کرد: رونق عرضه لبنیات سنتی در ایران از نظر بهداشتی، ارزش افزوده و فضای کسب و کار درست نیست و بخش صنعت باید راهکاری برای این مسئله پیدا کند.

وی افزود: جامعه باید لبنیات بیشتری مصرف کند، اما با توجه به اینکه فروش محصولات لبنی و کیلویی ممکن است گاهی تایید نشده باشد، عارضه‌ای است که باید برطرف شود.

کشاورز همچنین با بیان اینکه "برخی افراد بدون سند درباره سلامت شیر اظهار نظر می‌کنند"، تصریح کرد: استانداردهای غذایی ایران در شیر و لبنیات خیلی سختگیرانه‌تر از اروپا است. همچنین استاندارد گندم در ایران هفت برابر قوی‌تر از اروپا است؛ بنابراین ایجاد نگرانی در این زمینه بدون دلیل و منطق است.

ارزآوری لبنیات، کمتر از یک دلار به ازای هر کیلو

وی در ادامه با اشاره به صادرات حدود ۸۰۰ هزار تن لبنیات در سال، گفت: با این وجود، ارزآوری این محصول کمتر از یک دلار به ازای هر کیلو است که نشان می‌دهد صادرات لبنیات کم‌بازده است.

این مقام مسئول همچنین تاکید کرد که برای حل این مسئله باید تقاضاهای با کیفیت‌تر و بازارهای گرانتر را انتخاب کنیم.

در ادامه این همایش رضا باکری، دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی نیز خواستار اجرای مصوبه‌ مربوط به تشکیل زنجیره تامین لبنیات برای هماهنگی ذی‌نفعان و منافع آن‌ها شد و با اشاره به تصویب این مصوبه در سال ۱۳۹۵، ابراز امیدواری کرد که این مصوبه تا پایان دولت دوازدهم به مرحله اجرا برسد.

منبع: ایسنا


آمار و اطلاعات :
بازدید کل : ۱۳۳,۱۶۳ نفر
حاضرین آنلاین : ۱۲ نفر
تعداد مقالات : ۱۱۱ مورد
اخبارتقویم نمایشگاهیپیوندهاآب و هوا